GRAELLA ACTIVITATS 2017

INTRODUCCIÓ A L’ESTUDI D’ENREGISTRAMENT DIGITAL, a càrrec de David Morella de CUB

Es tracta d’una sessió teòrica-pràctica per tal de mostrar el funcionament bàsic d’un estudi d’enregistrament digital, des de la seva estructura arquitectònica fins a conceptes com la conversió d’àudio analògic/digital, el funcionament d’un micròfon, la taula de so o la introducció als seqüenciadors i a d’altres programes d’edició.

IMG_0257c

VISITA DINAMITZADA A LA TÈRMICA, http://rocaumbert.com/latermica/que-es-la-termica/

La Tèrmica és un exemple de generació elèctrica del segle XX, conservada intacta. En funció de l’època entrava el carbó, el fuel o el gas, que eren els combustibles per escalfar el circuit de l’aigua de les calderes i produïr el vapor que finalment es convertia en electricitat. En aquesta visita es treballaran aquests continguts a través d’audiovisuals integrats a l’espai i amb alguns experiments per ajudar a visualitzar millor els conceptes.

REPTES ROBÒTICS AMB BITBLOQ, a càrrec de Marc Genevat i Anna Sanchís de Make and Learn

Reptes diversos de programació i robòtica de diferents complexitats i amb solucions totalment obertes dins de l’entorn Bitbloq. Es treballaran
conceptes d’electrònica i s’estimularà el pensament lògic i creatiu des del primer moment.

BITBLOQ

INICIACIÓ A LA IMPRESSIÓ 3D, a càrrec de Marc Genevat i Anna Sanchís de Make and Learn

La impressió 3D ja és una realitat i cada cop és més evident que les noves generacions han de conèixer les possibilitats d’aquesta eina i aprendre a fer-ne un bon ús. És una oportunitat única perquè el vostre alumnat tingui una experiència totalment pràctica i en primera persona amb aquesta tecnologia.

impressió3D

REALITZACIÓ PROGRAMES TV: a càrrec de VOTV

Taller de realització de programes de televisió, amb plató virtual i incrustació amb chroma-key sobre decorats generats per ordinador.
Es veurà com es fa un chroma d’un personatge, enregistrat sobre un fons verd, dins un decorat i com aquest pot canviar-se automàticament. A més d’ensenyar com es planteja la realització d’un programa senzill de televisió (tipus informatiu o entrevista) amb càmeres robotitzades, captació de so, prompter, llançament de vídeo,…

CHROMA

TALLER DE MULTICÒPTERS (ROBOTS VOLADORS), a càrrec de Mediacopter

En aquest taller es farà una primera part teòrica on s´ensenyarà els principis bàsics en la construcció d´un dron, les seves diferents aplicacions i en una segona part es veurà en moviment un dron i imatges des d’una perspectiva única.

IMG_0265b

IDEA MATÈRIA I FORMA (Tècniques de transformació de la matèria per a l’obtenció d’un objecte escultòric) a càrrec de Pol Aumedes

Es treballa el procés creatiu i tècnic que va des de la ideació d’un element tridimencional fins a la seva execució física.

El procés parteix del modelat del fang, segueix amb el motlle de guix i finalment la reproducció en fibra de vidre i polièster. Veurem tota la tècnica que es necessita per arribar a l’obtenció de l’objecte escultòric.

taller sarandaca

ROBÒTICA? PROGRAMACIÓ? ELECTRÒNICA (Vine a aprendre les possibilitats de la robòtica. Amb robots Mindstorms) a càrrec dAprentik

Avui dia, els dispositius intel·ligents ens envolten i inevitablement formen part de la nostre vida. Una bona manera per entendre el món actual en què vivim i la revolució tecnològica que estem presenciant és comprendre la lògica i l’estructura computacional que hi ha darrera.

Aquest taller pretén introduir als alumnes a la programació de manera molt pràctica i mitjançant una de les eines més molt visuals i material molt senzills de utilitzar. Per grups hauran de resoldre diversos reptes a través de la programació de robots Mindstorms.

40/365: Line Follower Robot

SESSIÓ DE PROCESSING AMB TECH CLUB a càrrec de Gerard Alcolea i Marcel Serrano

Mostrar els inicis i les bases de Processing per tal de permetre als assistents que puguin realitzar per ells mateixos un codi bàsic per crear una imatge o una animació interactiva. Processing utilitza Java per tal de dur a terme les seves funcions i esdevé un món obert d’infinites possibilitats tant per principiants com per experts.

processing

Per a la realització d’aquest taller cal portar un ordinador per assistent i, a ser possible ,haurien de tenir instal·lat el programa https://processing.org/download/?processing

COM ENS VEUEN LES MÀQUINES. TAST DE VISIÓ ARTIFICIAL a càrrec de Pilar Rosado, artista visual, informàtica i biòloga

En la actualitat els ordinadors ja emulen algunes de les capacitats visuals dels humans i aquest fet està tenint molta influencia a les nostres vides. En aquest taller podreu descobrir alguns algorismes de visió artificial, veure l’aspecte que teniu pels “ulls” d’un ordinador i iniciar-vos en l’aprenentatge de Processing, un llenguatge de programació de codi obert basat en Java.

IMATGE PILAR ROSADO

COM CREAR UNA INSTAL·LACIÓ ARTÍSTICA INTERACTIVA a càrrec de Vicenç Viaplana i Helena Pielias

L’activitat que proposem es centrarà en la creació d’una instal·lació interactiva. Començarem presentant els elements tècnics que formaran la instal·lació. Pensarem l’obra, la construirem i finalment interactuarem amb ella.

IMATGE VICENÇ I HELENA

TALLER DE CIANOTÍPIA a càrrec de Lluis Estopiñan

Experimentarem un dels primers processos fotogràfics del segle dinou, basat en la sensibilitat a la llum de les sals de ferro, en comptes de les sals de plata en què es basa la fotografia tradicional en blanc i negre.

Convertirem un paper d’aquarel.la en paper fotogràfic i comprovarem els efectes de la llum del sol en la seva superfície a través de la imatge blava resultant.

LLuisEstopiñan

PUPPIES ROBOT SCOCKER a càrrec de XNERGIC

Els participants al taller aprendran a fer funcionar un robot i a guiar-lo a partir de posar-lo en el terreny de joc d’un partit de futbol.

COM FUNCIONA LA REALITAT AUGMENTADA a càrrec de XNERGIC

Crearem una simulació del concepte dispara i guanya en Realitat Augmentada.

GRAELLA ACTIVITATS 2017