CIRD: Centre d’Informació i Recursos per a Dones
Mantenir l’atenció individual i grupal del servei, dins de les possibilitats.
Atendre les necessitats en casos de requeriments psicològics o jurídics de les dones.
Derivar al SIE (Servei d’Intervenció Especialitzada), servei de la Generalitat que és competent en els casos urgents.
Les treballadores del CIRD corresponen al tipus d’exposició de risc mitjà (Treballadors que no poden garantir habitualment una distància > 2 metres i amb una freqüència baixa d’atenció a població), i per tant s’ha de limitar i programar l’atenció presencial a l’ estrictament essencial, tal com s’ha fet fins el moment.
S’ha decidit conjuntament amb la resta de serveis del Portalet que a partir del 18 de maig es concentri tota l’activitat presencial a la 1ª planta de l’Edifici Portalet (Salut Pública+OMIC+Serveis Socials +CIRD), amb diverses condicions de seguretat i prevenció, quina informació es traslladarà prèviament a les tècniques, així com a les persones a atendre mitjançant cita prèvia.
Dades del servei
Informadora
Fins la data ha rebut/realitzat un total 235 atencions telefòniques, la gestió dels registres informatitzats de l’activitat, altres tasques de suport administratiu al CIRD i al servei d’Acció Comunitària.
Treballadora social
Atenció directa a 18 dones durant el període. Diverses atencions sobrevingudes, en la seva majoria procedeixen d’avisos de PL, alguns de dones ja conegudes
Ha derivat 8 dones al SIE com a recurs de referència per a l’atenció d’urgència i complexa, 4 a la psicòloga i 8 a l’advocada.
Psicòloga
Han estat programades 91 visites virtuals de psicòloga, de les quals ha estat efectives 42 (46,2%), malgrat els múltiples recordatoris i trucades de seguiment per part tant de la informadora com de la pròpia psicòloga. Habitualment el hi ha un 70 % de resposta. La convivència en confinament amb el maltractador és una de les causes.
Advocada
L’advocada realitza assessorament jurídic a les dones. Amb el confinament atén per telèfon casos no programats, sense les restriccions de les visites presencials programades habitualment (una tarda cada 15 dies). Així, durant aquest període de confinament està atenent telefònicament també en horaris i dies fora dels estipulats. De 12 visites programades ha acabat fent 21 visites telefòniques (un 175% sobre les programades). La demanda més freqüent sol ser per causa de trencament de la custòdia compartida per part de l’ex-parella.
Tècnica en atenció a persones LGBTI
Realitza atenció directa a persones LGBTI Contracte extern de 8h./mes (4 cada 15 dies), que inclou atenció i assessorament a l’educadora comunitària del CIRD, que és la responsable del Punt d’informació LGBTI+. Durant aquest període està atenent a 2 persones, a una d’elles quinzenalment.
ÚLTIMES ACTUALITZACIONS
- Cartipàs municipal (juny 2021)
- Pla Anual Normatiu
- Normativa en tràmit (18 desembre 2018)
- Codi ètic
- Acords de reconeixement de compatibilitat
- Concessions sobre el domini públic