Punt de voluntariat

Punt de Voluntariat

Criteris d’actuació

Fomentar, organitzar i coordinar l’equip de persones voluntàries: ciutadania (75 persones) i treballadors municipals (95 persones) davant la crisi de la covid-19.

Donar suport a les persones grans per conèixer les necessitats concretes de la gent gran el personal municipals ha fet trucades, amb la supervisió de Serveis Socials, a totes les persones grans que segons el Padró viuen soles (majors de 80 anys  i +65 anys: de la població total contactada.

Contacte permanent amb iniciatives ciutadanes.

Coordinació amb la Taula entitats voluntariat.

Mediació i Oficina suport Comunitats de veïns i veïnes

Atenció telefònica  i per correu electrònic de 9 a 14h .

Hem fet trucades  a les Comunitats de veïns per detectar problemàtiques i cobrir necessitats mitjançant voluntariat o xarxes de suport. Coordinació amb professionals territori.

Nova ciutadania

Hem mantingut l’atenció telefònica i per correu electrònic de 9 a 14h.

Hem donat suport a la tramitació de beques i assistència personalitzada per facilitar els tràmits, i ens hem coordinat amb professionals territori.

Posada en funcionament l’espai web Xarxa Ciutadana (conjuntament amb el Servei de Participació i Coordinació de Govern), amb l’objectiu de:

  • Recollir les iniciatives ciutadanes i del veïnat sorgides arran de la crisis de la covid-19.
  • Fomentar la participació i el voluntariat.
  • Posar en valor les iniciatives solidàries que impulsa la ciutadania orientades a afavorir la cooperació i l’intercanvi entre les diferents persones de la ciutat.
  • Aprofitar i impulsar la solidaritat i cooperació sorgida  entre les comunitats de veïns. S’han distribuït els cartells per xarxes socials, per comerços  de la ciutat i comunitats de tots els barris de la ciutat.

Dades del servei

Inicialment es va decidir contactar amb les 498 persones de més de 80 anys que complien amb els criteris més amunt esmentats, però progressivament s’ha anat eixamplant el rang d’edats, i en l’actualitat s’està contactant amb totes aquestes persones a partir de 65 anys.

Fins la data d’avui, 15 de maig, s’ha contactat amb 667 persones, entre les quals amb 508 s’ha pogut realitzar una entrevista amb qüestionari telefònic.

Total 65+
Població total a contactar 1461
Població contactada total 667
Població contactada – Entrevista realitzada 508
Població contactada –  No s’ha pogut fer l’entrevista per diversos motius (1) 159
Població per contactar encara, amb dades de telèfon disponibles 545
Motius de no realització de l’entrevista: mort, hospitalització, estada en residència o centre sociosanitari, canvis de domcili , telèfon erroni o donat de baixa, etc.
Valoracions dels revisors
Valoració per serveis de salut 0
Servei de teleassistència 2
SAD- treballadora familiar/aux. llar 0
Menjador a domicili 0
Altres (especificar):
Gestió de la compra d’aliments 12
Gestió de l’adquisició de medicaments a la farmàcia 2
Gestions relacionades amb els serveis d’atenció primària de salut (CAPs): tires reactives, altres, … 1
Anar a buscar aliments al banc d’aliments, o a d’altres 0
Acompanyament psicoemocional per telèfon 52

Ús de cookies

Aquest lloc web fa servir cookies perque tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies