Els secrets del bosc
El darrer laboratori de l’any va tenir lloc el dia 17 de desembre i va ser el tercer i últim que dedicàvem als boscos.
Volíem presentar el bosc dins el folklore com a un personatge més dels contes tradicionals.
Vam començar parlant de tot allò que pot amagar un bosc, a partir de dos contes que ens agraden molt:
SHARRATT, Nick. Un bosc ple de boira: què hi veus entre la boira? Cruïlla, 2008,
i una novetat d’enguany, que il·lustra aquesta entrada:
GUILLOPPÉ, Antoine. Lluna plena. Macmillan Iberia, cop. 2011.
Finalment vam jugar a endevinar personatges de contes tradicionals que havien viscut grans experiències al bosc.
Només calia posar les mans dins unes capses, tocar i endevinar quin objecte amagaven, a quin personatge feien referència i a quin conte els podrien trobar.
Fàcil, oi?
Quin personatge amagat al més profund del bosc va topar-se amb una poma enverinada?
[il·lustració de Pep Montserrat]
Quina famosa nena va patir una experiència més que traumàtica creuant el bosc per culpa d’una bèstia negra i peluda que la va enganyar?
[il·lustració de Fabienne Cinquin]
Quins germans van trobar una caseta feta de gominoles enmig del bosc i es van atipar sense demanar permís a la propietària?
[il·lustració de Lorenzo Mattotti]
I de taller?
Ves! Ens vam autoeditar un petit llibret amb cobertes d’herba (artificial!) per tenir el nostre propi diari de secrets del bosc.
Aquesta entrada s’ha publicat el 11 de Gener de 2012 a les 12:01h i etiquetada amb els tags: bosc, contes tradicionals, autoedició.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!