CATEGORIA BATXILLERAT

Roboeducat

’Nom’

Júlia Fajardo Solé

’Institut’

Batxillerat. Institut Carles Vallbona

’Descripció’

Els robots Sphero tenen sensors per poder treballar matèries STEM. S’han realitzat
materials didàctics (primària i secundària). El seu ús motiva l’alumnat, sent protagonistes
de l’aprenentatge. Per saber més: InformePresentacióPòster

L’energia solar sobre 4 rodes

’Nom’

Ifrah Riaz

’Institut’

Batxillerat. Institut Antoni Cumella

’Descripció’

Ja és hora de conscienciar-nos del problema ambiental i de l’escalfament global amb el que ens trobem i actuar en tot el que sigui possible. M’he centrat en l’àmbit del transport ja que n’és un dels factors que  influeix de manera significativa. Els vehicles més abundants són els de combustió interna que ens ofereixen per excel·lència la comoditat i rapidesa envers les nostres necessitats. Els món de l’automoció ja ha donat una resposta d’una alternativa, els vehicles elèctrics. Mica en mica es va donat el pas als elèctrics tot i que no són tan eficients com semblen ja que encara que no emetin emissions durant la seva circulació si ho fan en la seva producció, eliminació i durant la seva càrrega de la bateria. Tot i així s’ha de reconèixer que són un pas endavant.
A mida que l’electricitat que es consumeix provingui de les fonts renovables, els cotxes elèctrics seran més respectuosos amb el medi ambient. Per això la meva proposta és d’un vehicle elèctric solar, un probable model sostenible que porti unes plaques solars sobre la seva superfície sent capaços de moure el vehicle. Per poder desenvolupar aquesta qüestió he hagut de fer una maqueta que simulés aquesta possibilitat per acabar traient conclusions per a la seva viabilitat.
De moment podem dir que aquesta oportunitat no és possible ja que estem davant dos grans reptes: la limitació de la superfície del vehicle i l’escassa eficiència de les plaques. Però tenint en compte el progrés de la tecnologia, hi ha esperança de que en un futur no llunyà podem gaudir del cotxes d’emissió 0.

Robot manipulador

’Nom’

Joan López

’Institut’

Batxillerat. Institut Baix Montseny

’Descripció’

El projecte segueix el procés de creació d’un robot manipulador. Incloent una breu introducció al concepte robot manipulador, informació relacionada amb aquests, el diseny d’un robot manipulador antropomorf de sis eixos original, programació i una animació 3D com a presentació professional del robot.

CATEGORIA CICLES FORMATIUS

Detector de rostres i mascaretes

’Noms’

Kevin Bravo
Enric Bufí
Andrés Guachamín
Gerard Sánchez

’Institut’

CFGS Automatització i Robòtica Industrial. Institut EMT

’Descripció’

El projecte consisteix en un microcomputador el qual està programat per a que, amb una càmera, sigui capaç de detectar, en temps real, si algú porta mascareta o no.

Soldadura per punts

’Noms’

Jefferson López Lucas

’Institut’

CFGS Automatització i Robòtica Industrial. Institut EMT

’Descripció’

Prototipo de soldadura por puntos. Dichas soldaduras se utilizan en el mundo de la automoción, en las cuales son los brazos robóticos los encargados de soldar las carrocerías.
En mi caso nos basaremos en una soldadura por puntos de mesa la cual se aprovecha un transformador de microondas para conseguir la temperatura necesaria para calentar metales y aprovechando la fuerza de un cilindro neumático para realizar la soldadura gobernado desde un pulsador.
La estación de soldadura neumática, que es como le he llamado técnicamente se ha desarrollado también a base de impresión 3D para ciertas piezas diseñadas a medidas, para así darle un acabado estético y agradable.

Classifiador d’objectes mitjançant l’ajuda de visió artificial

’Noms’

Cristian Rodríguez Domínguez
Gerard Gómez Resina

’Institut’

CFGS Automatització i Robòtica Industrial. Institut EMT

’Descripció’

Con este proyecto se quiere crear una máquina que sea capaz de clasificar objetos con la ayuda de visión artificial mediante la creación de un software propio, con este se conseguirá un aprendizaje de los objetos de tal forma que la misma cámara sea capaz de identificar y colocar-los en su lugar correcto. Este proyecto viene propuesto, a partir de la obtención de un sistema de posicionamiento electromagnético, con el cual se quiere conseguir la creación de una maquina funcional en ámbito industrial. El motivo de la creación de este proyecto viene del hecho de poder unir todo lo aprendido en este curso, nos motiva a crear esta máquina, la cual utiliza visión artificial, programación de controladores lógicos programables (PLC), y diseño e impresión 3D entre muchas otras cosas. En este curso de programación y robótica industrial hemos cursado asignaturas tales como; sistemas programables avanzados, comunicaciones industriales, integración de sistemas de automatización industrial, de entre muchos otros, los cuales nos han ayudado y facilitado la creación de nuestro clasificador de objetos.re maniquí.

Tricicle elèctric

’Noms’

Adil Darraz
Alejandro Roman
Carles Escriba

’Institut’

CFGS Automatització i Robòtica Industrial. Institut EMT

’Descripció’

El triciclo eléctrico es un vehículo dentro de la industria, que mejora el medio ambiente y la salud de las personas.
Nuestro prototipo es reciclable.
El motor es alimentado por unas baterías, y proporciona asistencia mientras pedaleas.

Smart mirror

’Nom’

Jordi Mesas Barrera

’Institut’

CFGS Automatització i Robòtica Industrial. Institut EMT

’Descripció’

Aquest projecte consisteix en el disseny i programació d’un mirall intel·ligent capaç de mostrar les notícies, l’agenda personal, el temps de la setmana en la localitat de residencia, comentaris sobre l’usuari, i pot obeir ordes per veu.

ECO Extreme road (FORA CONCURS)

’Nom’

David Pineda del Viejo

’Institut’

CFGS Automatització i Robòtica Industrial. Institut EMT

’Descripció’

Un patinete diferente a los cotidianamente vistos. Tiene como pilar fundamental el reciclaje de elementos desechados. Mediante una minuciosa remodelación, se consigue un patinete todo terreno siendo el propio usuario quien diseña su estructura.