Infografies #Univers 2.0

Pensant la digitalitat adolescent

20/06/2017

Durant aquest curs escolar hem treballat el Seminari Univers 2.0, adreçat a docents i equips tècnics de l’àmbit de l’educació secundària de Granollers. La seva finalitat és posar en comú alguns temes presents en les aules i els instituts vinculats amb la digitalitat. Professionalment ens plantegem debatre i repensar: normatives; identitat, relacions, convivència, algunes problemàtiques relacionades amb l’ús de noves tecnologies, tractament de dades, drets i privacitat,experiències d’incorporació dels mòbils als centres.

Aquí trobareu un resum de les sessions (cliqueu damunt del títol per accedir):

A propòsit d’aquest treball hem realitzat diferents infografies-resum de cadascuna de les sessions i temes (d’elaboració pròpia a partir de les aportacions i reflexions dels conductors de cadascuna d’elles).

Estem molt contents de poder-les presentar.

Infografia 1: Professorat a l’univers 2.0

 Infografia 2: Privacitat a l’èopoca del Big Data


Infografia 3: La relació educatva a secundària. També en digital

Infografia 4: Riscos i problemàtiques de l’ús digital

Infografia 5: Mirant l’adolescència 2.0 amb perspectiva de gènere

Tota aquesta feina esdevé  a propòsit de la recerca ‘Adolescents, també a la xarxa: reptes socioeducatius davant la generació 1×1′. Té com a finalitat analitzar els usos adolescents de l’entorn digital, sobretot pel que fa a la seva vessant relacional. S’emmarca en l’activitat preventiva, educativa i d’atenció que es desenvolupa a l’Ajuntament de Granollers (SobrePantalles), des de la tasca conjunta plantejada des dels Serveis d’Educació i Salut Pública.

Principals resultats (accedeix en pdf clicant aquí):

    • Una pràctica estesa i generalitzada: molts dispositius, molt temps, molta connexió
    • La qüestió de l’edat: més edat, més referents, més diversitat d’usos, …
    • Dels espais: l’habitació com a espai de connexió
    • La presència a la xarxa implica diferents perfils
    • Uns usos essencialment relacionals, amb diferències per gènere
    • Sobreutilitzem el terme addicció, ja que estan poc enganxats
    • La utilització de l’ordinador a l’aula esdevé factor protector (davant de l’addicció)
    • Els problemes de convivència: també a la xarxa

Propostes i reflexions:

Ús de cookies

Aquest lloc web fa servir cookies perque tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies