Infografies #Univers 2.0
Pensant la digitalitat adolescent
20/06/2017
Durant aquest curs escolar hem treballat el Seminari Univers 2.0, adreçat a docents i equips tècnics de l’àmbit de l’educació secundària de Granollers. La seva finalitat és posar en comú alguns temes presents en les aules i els instituts vinculats amb la digitalitat. Professionalment ens plantegem debatre i repensar: normatives; identitat, relacions, convivència, algunes problemàtiques relacionades amb l’ús de noves tecnologies, tractament de dades, drets i privacitat,experiències d’incorporació dels mòbils als centres.
Aquí trobareu un resum de les sessions (cliqueu damunt del títol per accedir):
- Sessió 1: Normatives – Dinamitzador: Jordi Vivancos
- Sessió 2: Identitat, relacions i convivència – Dinamitzador: Jaume Funes
- Sessió 3: Problemàtiques – Dinamitzador: Josep Mataí
- Sessió 4: Privacitat i Big Data – Dinamitzador: Liliana Arroyo
- Sessió 5: Experiències de centres de secundària – Dinamitzadors: Oriol Rodón, Toni Aparicio, Francesc Giménez.
A propòsit d’aquest treball hem realitzat diferents infografies-resum de cadascuna de les sessions i temes (d’elaboració pròpia a partir de les aportacions i reflexions dels conductors de cadascuna d’elles).
Estem molt contents de poder-les presentar.
Infografia 1: Professorat a l’univers 2.0
Infografia 2: Privacitat a l’èopoca del Big Data
Infografia 3: La relació educatva a secundària. També en digital
Infografia 4: Riscos i problemàtiques de l’ús digital
Infografia 5: Mirant l’adolescència 2.0 amb perspectiva de gènere
- Procotol per a citar l’estudi: Bernabeu, J. Plaza, I. (2015) Adolescents, també a la xarxa. Reptes socioeducatiu davant la generació 1×1. Ajuntament de Granollers. Granollers.
Accedeix al document sencer en pdf clicant aquí
Principals resultats (accedeix en pdf clicant aquí):
-
- Una pràctica estesa i generalitzada: molts dispositius, molt temps, molta connexió
- La qüestió de l’edat: més edat, més referents, més diversitat d’usos, …
- Dels espais: l’habitació com a espai de connexió
- La presència a la xarxa implica diferents perfils
- Uns usos essencialment relacionals, amb diferències per gènere
- Sobreutilitzem el terme addicció, ja que estan poc enganxats
- La utilització de l’ordinador a l’aula esdevé factor protector (davant de l’addicció)
- Els problemes de convivència: també a la xarxa
Propostes i reflexions: