Nova edició concurs SobrePantalles 2016
#hipersexualització #hiperjo
06/04/2016
“SobrePantalles” és un projecte de caire preventiu dirigit principalment a adolescents i joves de Granollers per fomentar un ús moderat, responsable i crític de les tecnologies de la informació i la comunicació.
Aquest concurs té com a finalitat sensibilitzar i implicar adolescents i joves en l’ús responsable de les TIC i en la cerca d’unes relacions més equitatives i igualitàries entre nois i noies, a partir de l’ús de les TIC com a mitjà de creació i difusió. El tema concret d’aquesta edició és: la imatge del cos a les xarxes i la seva sexualització.
Avui dia les relacions tenen un entorn més per desenvolupar-se: les xarxes socials. En aquest entorn, es donen les mateixes dificultats i conflictes en les relacions ( construcció de la identitat individual i col·lectiva, amb diferències en funció del sexe, bullying per raó de gènere i homofòbic, control en les relacions de parella, etc) amb l’afegit que l’ús generalitzat de les connexions de dades mòbils, possibilita la comunicació permanent i ininterrompuda amb tot el que això implica.
Participants
- Nois i noies amb edat màxima de 25 anys.
- Els i les participants menors d’edat, caldrà que disposin d’autorització del pare, mare o tutor, així com l’autorització de cessió d’imatge.
- Els i les participants hauran de signar la cessió de drets de la obra. En cas de tractar-se de menors ho hauran de signar el pare/mare/tutor o tutora.
- En les obres s’haurà de detallar quina feina ha desenvolupat cada membre i seran considerats coautors i coautores de l’obra.
- Un cop resolt, els grups participants hauran d’acreditar totes les dades facilitades en relació als nois i noies que han participat en els projectes, atès que els premis només es faran efectius un cop s’hagin comprovat les dades esmentades.
Requisits
- El concurs es basa en la creació d’un vídeo reflexionant sobre aspectes que tenen a veure amb la imatge que es mostra del propi cos, a vegades molt sexualitzada, i les conseqüències que pot tenir, en el context de les xarxes socials (WhatsApp, Twitter, Spotify, Facebook, etc…), prenent com a exemple els fenómens popu i swagger.
- Els curtmetratges presentats poden estar gravats amb qualsevol càmera (càmera de vídeo,càmera fotogràfica digital,telèfon mòbil…). Es poden editar amb eines externes.
- S’accepten documents audiovisuals de qualsevol tipus: d’animació, stopmotion, de caire realista i altres tècniques.
- Els curts han de ser originals, inèdits i no premiats en altres certàmens, amb una durada màxima de 90 segons. Es poden afegir títols finals si n’hi ha, i gravats en la màxima resolució i qualitat possibles, que no comptabilitzaran en el temps del curt.
- Cada participant (en grup o individualment) podrà presentar una obra com a màxim.
- Les obres es presentaran amb un breu escrit de presentació i descripció de l’obra.
- El curt ha d’estar gravat en català o castellà.
- Tots el vídeos s’han d’ajustar al tema exposat en el punt 4.a) d’aquestes bases.
Inscripcions:
Premis
- Primer premi: 250€
- Segon premi: 175€
- Tercer premi: 125€
- Accèssit: 50€
Materials de suport:
- El sexisme a les xarxes socials (Presentació CIRD Granolers – 2015)
- Hipersexualització (ARA. 8 de març de 2015)
- Anàlisi i descripció de les tipologies més comuns de relacions abusives en la xarxa (ciberassetjament, sexting, phishing…) i eines per a la seva detecció (Presentació SobrePantalles.net // COPC 2014)