LLIURAMENT DE PREMIS

El dimarts 9 de juny a la tarda s’ha fet públic el veredicte del jurat en un acte de lliurament de premis a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Granollers i ha estat la primera activitat feta en aquest espai des de l’inici de l’estat d’alarma. L’acte ha tingut aforament limitat i s’han seguit totes les mesures de seguretat atesa la situació actual. En aquest sentit, l’alcalde Josep Mayoral ha parlat de la “recuperació d’espais” i ha destacat tres aspectes en concret d’aquesta cita dient que “és el primer acte amb gent jove, en una aposta decidida de l’Ajuntament i la ciutat per construir futur, i un acte vinculat amb la tecnologia i també amb l’educació”.

El regidor d’Educació, Francesc Arolas, ha insistit que aquests premis i el Mercat de Tecnologia “treballen per crear vocacions en l’àmbit científic ja que és necessari que hi hagi més noies i nois que s’hi dediquin” i, abans de llegir l’acta del jurat, ha donat les gràcies als 10 projectes participants destacant l’esforç fet per adaptar-se a aquesta edició en format virtual.

Els treballs guanyadors han estat:

– Premi al millor treball de recerca (batxillerat): E-Agricultura a vista d´ocell, de Manel Martínez, Joan Viñallonga i Marc Pérez, de l´Escola Sant Gervasi de Mollet del Vallès. Aquest treball fomenta l’estudi de cultius agrícoles a Gallecs amb l’ús d’un dron.

– Premi al millor treball de síntesi (cicles formatius): Extrusora de plástico, de Carlos Daniel Campos Rocha i Francesc González, de l´EMT de Granollers. Aquest treball té com a onjectiu fomentar el reciclatge de tot tipus de plàstic.

Un jurat format per representants de Roca Umbert, de la Societat Catalana de Tecnologia, del Centre de Recursos Pedagògics i de l’Ajuntament de Granollers; ha valorat els treballs seguint els criteris següents:

− La visió crítica de la realitat analitzada

− La metodologia aplicada

− L’originalitat i creativitat del treball

− La capacitat de resoldre els problemes plantejats

− La capacitat de síntesi

Manel Martínez, Joan Viñallonga i Marc Pérez, de l´Escola Sant Gervasi de Mollet del Vallès

Carlos Daniel Campos Rocha i Francesc González, de l´EMT de Granollers

CATEGORIA BATXILLERAT

AparCar

’Nom’

Martí Alonso Garcia

’Institut’

Batxillerat. Arquitecte Manuel Raspall

’Descripció’

La tecnologia i els telèfons mòbils han canviat les nostres vides i avui en dia hi ha una aplicació mòbil per a cada cosa que fem. El meu objectiu amb aquest projecte és aprendre tot el necessari per crear una aplicació dissenyant i programant una aplicació Android. La idea és una aplicació que permetrà als usuaris aparcar a la Zona Vermella de Cardedeu (1 hora i mitja d’aparcament gratuït) sense utilitzar el disc de cartó original. Addicionalment, aquesta aplicació impulsarà el comerç local recompensant als usuaris que comprin en botigues locals amb més temps d’estacionament. Per aconseguir una aplicació completament funcional, s’han de desenvolupar també altres sistemes: una aplicació per als revisors, una aplicació per a les botigues locals i un servidor amb una base de dades que connectarà totes aquestes aplicacions. A més, hi ha hagut molta recerca en les tecnologies que fan aquestes aplicacions robustes i segures com Regex, codi QR, TLS, protocol HTTP i algoritmes de hash. El protocol que fa que la connexió entre el servidor i les aplicacions possible ha estat dissenyat per ser el més simple possible però tenint en compte la seguretat amb un sistema de tokens. El resultat de tota aquesta recerca i desenvolupament és les tres aplicacions funcionals que
es comuniquen entre si de forma segura utilitzant un servidor.

Open your eyes

’Nom’

Arnau Coronado Nadal

’Institut’

Batxillerat. Institut Reguissol.

’Descripció’

Aquest treball de recerca parteix de la hipòtesi següent: és possible manufacturar un telescopi. Té com a objectius construir un telescopi el més econòmic i funcional possible, entendre el seu funcionament i explicar ordenadament el procés perquè pugui servir d’ajuda a altres persones que en vulguin construir un.
En primer lloc per poder dur a terme qualsevol treball es necessiten uns fonaments teòrics sobre el tema. Caldrà entendre el funcionament dels telescopis, els tipus de telescopis que existeixen, les seves parts, i fins i tot, un petit tastet de la història dels telescopis. Per a la construcció de la muntura calen uns coneixements d’astronomia de posició, que és la part de l’astronomia que estudia el moviment dels astres. Ens farà falta saber quin és el moviment del cel, vist des de la terra, per tal de compensar-lo amb la muntura.
El treball de camp és la part on explico quin procés he seguit per fabricar el telescopi i la muntura. El telescopi l’he dissenyat a partir del model de telescopi Dobson, pensat especialment per ser fàcil d’utilitzar, transportable, econòmic, i que es pugui construir a casa. En les conclusions analitzo els resultats obtinguts i corroboro la hipòtesi inicial: és possible construir un telescopi a casa.

e-Agricultura a vista d’ocell

’Noms’

Marc Pérez
Manuel Martínez
Joan Viñallonga

’Institut’

Batxillerat. Escola Sant Gervasi

’Descripció’

A mesura que les noves tecnologies aplicades a el món de l’agricultura avancen, cada vegada els processos d’obtenció i anàlisi de dades són més eficients i òptims. Per això, hem volgut investigar sobre aquestes noves metodologies d’estudi i centrar-nos en l’àmbit de l’agricultura de precisió.

Volem demostrar que l’agricultura pot acollir i fusionar àmbits molt diversos, com les tecnologies aeroespacials, l’enginyeria, la física, la biologia, entre d’altres i donar a conèixer l’amplitud i l’interès d’aquest camp d’estudi.

Per dur a terme aquest projecte, vam establir uns procediments de treball en grup i planificació. Posteriorment, ens vam posar en contacte amb empreses, institucions i experts que ens puguin ajudar. A continuació, vam seleccionar una explotació agrícola per dur a
terme el nostre estudi i vam realitzar diversos vols amb un dron muntat per nosaltres i amb càmera multibanda incorporada.

Un cop analitzades les dades obtingudes amb l’aplicació QGIS, vam crear uns mapes amb informació dels índexs vegetals de les tomaqueres i comuniquem aquesta informació a l’agricultor, per implementar mesures correctores.

Robòtica submarina.

’Nom’

Pol Julià

’Institut’

Batxillerat. El Sui

’Descripció’

Aquest projecte consta d’una investigació sobre l’inexplorat món de la robòtica submarina, del disseny propi d’un ROV (vehicle submarí d’operació remota) per ús científic i audiovisual. I la construcció, programació i testeig d’aquest.

CATEGORIA CICLES FORMATIUS

Extrusora de plàstic

’Noms’

Carlos Campo
Francesc González

’Institut’

CFGS Automatització i Robòtica Industrial. Institut EMT

’Descripció’

La idea es imprimir piezas sin la necesidad del uso del filamento solo mediante a la extrusión del grano del plástico.
Reutilizando el plástico de piezas mal impresas,soportes o plástico que tengamos en casa
A la hora de impresión o la extrusion del plastico tendremos que variar la temperatura del extrusor ya que varía en función el tipo de material ejemplo:
Extrusor: 225° – 240° C ABS
Extrusor: 180° – 230° C PLA
Siendo estos los más usado actualmente pero son muy costosos ya que con la extrusión reduciriamos gasto y reciclamos el plástico sin la necesidad de comprar los rollos de filamentos.
Se tu de requerir del uso de impresión en 3D el diseño de las piezas del soporte pero también se utilizara el arduino con un driver para la comprobación del motor ya que este se encarga de comprimir el plástico con la ayuda de un acoplador y una varilla se encargaran de que el plástico llege al punto de esta el cabezal de extrusión del las impresoras 3D.
Actualmente lo hemos montado pero nos falta la comprobación del proyecto esperamos probar antes de finalizar el curso.

Purificador

’Noms’

Ferran Garcia
Ferran Vico

’Institut’

CFGS Automatització i Robòtica Industrial. Institut EMT

’Descripció’

CAD

’Noms’

Francesc Casarramona
Dany Malagon
Alan Avalos

’Institut’

CFGS Automatització i Robòtica Industrial. Institut EMT

’Descripció’

Presentem el nostre projecte que anomenem CAD que son les sigles de controlador d’articulacions a distància.
El nostre projecte es basa en que un maniquí realitzi els mateixos moviments que un usuari mitjançant una comunicació Bluetooth.
La idea, és que, mitjançant uns potenciòmetres, medirem l’angle de gir de les nostres articulacions i enviarem aquesta informació a uns servomotors que reproduiran l’angle de gir a les articulacions del nostre maniquí.

Weather Station

’Nom’

Iván Jaén Mañero

’Institut’

CFGS Automatització i Robòtica Industrial. Institut EMT

’Descripció’

Mi proyecto se basa en poder visualizar unos datos que ofrecen una serie de sensores en un entorno web. Para poder llevar a cabo la idea, se opta por el diseño de una estación meteorológica. Durante la presentación se podrá observar el desarrollo del proyecto y las virtudes que aporta.

Aspiradora ciclònica

’Nom’

Irene Resina

’Institut’

CFGS Automatització i Robòtica Industrial. Institut EMT

’Descripció’

Aquest projecte consisteix en el disseny i en la creació d’una aspiradora ciclònica a partir de material reciclat i la impressió de noves peces mitjançant una impressora 3D. D’aquesta manera creem un nou producte donant més vida útil a altres materials.
El projecte es farà en dos fases: disseny i construcció.

Creació d’una impressora 3D cartesiana

’Noms’

Alexi Rodoreda
Victor Rueda

’Institut’

CFGS Automatització i Robòtica Industrial. Institut EMT

’Descripció’

Amb el nostre projecte hem volgut fer la nostra propia impresora 3D, des del disseny principal fins al muntatge final, amb l’ajuda del profesor Rafa Aranda, que és un expert en muntatge d’aquest tipus d’impresores.