INFANTS

Des del naixement l’infant és una persona capaç, protagonista del seu procés de desenvolupament i d’aprenentatge, amb interessos personals i que les mestres acompanyen a partir de l’observació individual de cada interès i necessitat.
Aquesta visió d’infant requereix una organització del centre que els tingui en compte, i que valori les situacions de la vida quotidiana com les més idònies per acollir les seves iniciatives i afavorir el desenvolupament de la seva autonomia.

ADAPTACIÓ – FAMILIRIATIZACIÓ
Donem molta importància a l’arribada de l’infant a l’escola i de la seva família per aquest procés de familiarització.
L’entrada a l’escola bressol, suposa per a molts infants, la primera experiència de separació de la seva família. Per això, Els infants necessiten fer el camí de separació de la família el més tranquil•lament possible. Necessiten descobrir quan i qui els atendrà en les seves demandes. Necessiten establir un vincle afectiu i de confiança amb l’adult que en tindrà cura. Necessiten un temps per anar coneixent l’escola, descobrir les coses interessants que els ofereix, les oportunitats de joc i relació i, anar-la adequant poc a poc a les seves necessitats i interessos per poder-ne gaudir d’ella. Per fer-ho, necessiten tenir al costat l’acompanyament de la seva mare, pare o familiar referent que li dona prou seguretat per descobrir aquest nou entorn.
Per les famílies, neix l’oportunitat de conèixer a les persones que atendran al seus infants i quina relació tindrà amb els altres infants i famílies.
Les educadores també necessiten un temps per conèixer les noves famílies i infants i les diverses maneres de ser i fer.
Per això l’escola atén especialment aquest moment i proposem a les famílies acompanyar el seu infant en aquest procés de familitarització.

ELS EIXOS EDUCATIUS FONAMENTALS DE LA NOSTRA ESCOLA
· VIDA QUOTIDIANA
Considerem tots els moments del dia com a educatius. A l’escola es produeixen situacions quotidianes que proporcionen als infants estones de veritable aprenentatge, que els permet establir unes relacions personals estables, i els ajuda a conèixer-se, ser autònoms, estructurar el pensament i adquirir habilitats socials.

JOC
El joc és una activitat que desenvolupa les capacitats de l’infant, pel seu caràcter motivador i espontani, li permet viure experiències i compartir-les.
El joc combina activitat, pensament, sensibilitat i autonomia, és una actitud, una manera d’utilitzar la ment, articulant realitat i fantasia, integrant el coneixement i l’emoció.
“El joc és el pont que uneix l’infant a la vida”. O.Decroly

· EXPERIMENTACIÓ
Els infants tenen un do innat, la curiositat. Des de ben petits, tenen la necessitat de tocar, descobrir i experimentar a través dels sentits. És amb l’observació, la manipulació, l’exploració i l’experimentació que descobriran les possibilitats de l’entorn i construiran el seu propi aprenentatge. A l’escola donem temps als infants per aprendre a través dels sentits, els hi oferim material variat i obert, i propostes engrescadores.

· ENTORN
Gaudim, descobrim el nostre entorn a través de l’exploració, dels seus elements naturals i socials, de la curiositat i la iniciativa. Les sortides són una de les propostes més significatives que fem a l’escola per conèixer el que ens envolta.
“Un dels principals objectius de l’educació ha de ser ampliar les finestres a través de les quals veiem el món.” H.Glasow

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *