AMB L’ARRIBADA DE LA PRIMEVERA COMENCEM A PREPARAR L’HORT
AMB L’ARRIBADA DE LA PRIMEVERA COMENCEM A PREPARAR L’HORT
AQUEST DILLUNS DIA 18 D’ABRIL HEM REBUT LES FAMÍLIES QUE VOLIEN VEURE L’ESCOLA PEL CURS VINENT.
HA ESTAT UNA TARDA AMB MOLTES CARES NOVES I ALGUNES DE JA CONEGUDES, ENS HAN TRASMÉS IL·LUSIÓ I GANES DE COMPARTIR AQUESTA PRIMERA ETAPA AMB NOSALTRES.
A TOTS VOSALTRES MOLTES GRÀCIES.
La nostra cuinera Juani ens ha preparat aquests super pastissos per endolcir la visita.
Durant la visita les famílies han pogut gaudir d’una petita mostra del projecte de llum i foscor.
Tot l’equip de mestres de l’Escola hem assistit a aquesta conferència tan interessant; ha estat un plaer escoltar a la Marta Portero parlar de la neuroeducació.
La neuroeducació, disciplina en què conflueixen la neurociència, la psicologia i l’educació, està cridada a marcar el camí de la innovació pedagògica en els propers anys. I és que els avenços en el camp de la neurociència i la comprensió dels processos cognitius humans ens estan proporcionant informació molt valuosa per a la millora educativa.
Ahir, la Psicoterapeuta i Psicologa sanitària Lola Jiménez, a partir d’unes preguntes ens va fer reflexionar de la importància dels límits i per què costa tant posar-ne.
Ahir vam fer una tertúlia a l’escola sobre el llenguatge. Vam comptar amb la col·laboració de dues professionals del CDIAP, la Joana Santano, psicòloga i logopeda i la Marta Seaone, logopeda.
Va ser una estona agradable, tranquil·la i distesa en la qual ens van parlar de la importància del fet comunicatiu, de com acompanyar als infants, de la importància de posar paraules a les seves demandes, de la confiança, dels ritmes… i van respondre a tots els dubtes que anaven sortint.
Gràcies per la vostra participació
Seguint l’experiència de la fosforencència, publicat el dia 23 de febrer, la llum i la foscor…
Vàrem seguir amb la proposta de investigar amb un canó de llum a les fosques i experimentar amb materials de construcció opacs, paper de cel·lofana i la pròpia ombra dels infants.
En una posterior sessió, aprofitant l’interès que mostren per aquestes sensacions, vam oferir a cada infant una samarreta blanca i vam projectar a la paret unes imatges de peixos i tortugues en moviment que es reproduïen a les seves mans, a la roba… va ser un altre moment màgic.
Mentre un grup d’infants, de l’Estança Draguet, experimenta amb l’empremta de camins a la taula de llum amb farina de galeta.
L’altre grup d’infants descobreix la seva imatge reflexada als miralls tapats amb el mateix tipus de farina.